Massage er en gammel behandlingsform, men stadig meget populær blandt nutidens fortravlede mennesker, da den har indvirkning på det fysiske – såvel som det psykiske velvære.

Massagens egenskaber:

  • Forebygger sportsskader
  • Forebygger og afhjælper infiltrationer
  • Løsner anspændte muskler
  • Giver øget velvære
  • Øger blodcirkulationen
  • Udrenser kroppens affaldsstoffer
  • Fjerner væskeansamlinger i kroppen
  • Afhjælper spændingshovedpine
  • Virker på fordøjelsessystemet og de indre organer
  • Styrker immunforsvaret
  • Giver fysisk og psykisk velvære
  • Afhjælper stress

En massagebehandling er en kombination af forskellige teknikker.

Her på klinikken anvendes flere typer af massagebehandlinger, sportsmassage, teknikker fra kranio sakral terapien, akupressur, triggerpunkter, udspænding, ledbehandling (tensegrity), bindevævsmassage(Rosenberg Teknik) efter vi har talt om den problemstilling klienten har. En hurtig og effektiv behandlingsmåde for at løsne spændinger i muskler, sener og led.

Massagebehandling har mange egenskaber bl.a. til at forebygge sportsskader, øge blodcirkulationen og styrke immunforsvaret. Alle massagebehandlinger har det formål at løsne op i kroppen og øget velværet.

Ansigts- og fodmassage er 2 massagebehandlinger som nemt bliver overset. Uanset hvilken massagebehandling der anvendes her vil hele kroppen blive afslappet, da der røres ved forskellige zonepunkter både i ansigt og på fødderne.

Alle mennesker, såvel professionelle sportsfolk som almindelige mennesker har stor glæde af at modtage massage, hvad enten der er spændinger i kroppen, eller man “bare” ønsker at nyde massagens afslappende virkning.

Hovedpine, ømhed, smerter og spændinger kan alt sammen lindres med massage. Selv efter en træningstime, hvis der er smerter, bevægelsesindskrænkning og/eller stivhed i musklerne, har sportsmassagen en positiv effekt.

Helse- og idrætsmassage tilbyder sportsmassage for professionelle idrætsudøvere såvel som almindelige.

Sportsmassage er et vidt begreb men kan egentligt deles op i 3 hovedkategorier, skal det bruges som forebyggelse eller til at varme op, er der tale om restitution af kroppen efter en krævende præstation eller er det efterbehandling af en tidligere skade?

Sportsmassage har mange positive egenskaber, den lindrer smerter som hovedpine, ømhed i muskler og spændinger i kroppen. Selv umiddelbart efter en træningssession kan sportsmassage have en positiv effekt på stivheden i musklerne og eventuelle smerter. Men, selvom navnet sportsmassage antyder at man skal være fysisk aktiv, kan det også have en enormt god effekt i andre henseender.

Hvis du har et stillesiddende arbejde som giver dig spændinger i skulder, nakke og ryg kan massagen gå ind og løsne op i muskulaturen. Hvis man ofte får udført sportsmassage kan man forebygge diverse skader, myoser m.m.

Generelt set kan sportsmassage være med til at mindske dit antal af sygedage markant.

Healingsmassage er en omsorgsfuld afspændende massage. Har du ondt i ryggen, spændinger i skulder og nakke, eller trænger du blot til at kunne spænde af i en travl hverdag, så er healingsmassage måske noget for dig. Massagen har et meget roligt tempo.

Det giver en større ro og er en hjælp til bedre at kunne give slip, også når smertende muskler masseres. Der er meget store variationsmuligheder, og jeg tager altid udgangspunkt i den enkeltes behov.

De spændinger, vi har i kroppen, griber ind i hinanden, og vi er ikke kun spændte der, hvor vi kan mærke det. Derfor gives healingsmassage til hele kroppen. Jeg masserer med olie. Under massagen vil de dele af kroppen, der ikke masseres, være tildækket med et lagen og et tæppe.

Personlig udvikling

Ønsker du at arbejde med din personlige udvikling, er healingsmassagen et meget egnet redskab. Gamle og nyere følelser, sorg, savn, glæde osv. gemmer vi i kroppen. Gennem massage og samtale kan du nå ind og få kontakt med de gamle bindinger, som du i dag er parat til at se på, bearbejde dem, og give slip. Den proces er ofte nødvendig, hvis vi for alvor vil ændre retningen for vores liv.

En gang om ugen, eller så ofte du kan få tid til det – vil din hud og dit velbefindende have godt af en grundig ansigtsmassage. Ansigtet er nu engang en legemsdel, hvori de fleste spændinger er koncentreret.

Rigtig udført ansigtsmassage kan gøre underværker og bliver ikke uden grund kaldt ”ansigtsløftning uden kniv”. Ansigtsmassage modvirker for tidlige rynker, udsletter stress- og spændingsfurer og hjælper huden til at bevare sin smidighed og elasticitet.

Muskelspændinger i kæbe og nakke kan i enkelte tilfælde medføre forkert bidfunktion og derved skabe yderligere spændinger i ansigtet.

Har du ømme, trætte og hævede fødder?

Fødderne er nok den del af kroppen, der bliver mest overset igennemt et langt liv. virkelig fortjener opmærksomhed, er fødderne. De bærer på kroppens vægt og bliver brugt/misbrugt til meget.

Der kan være mange spændinger i fødderne og en god fodmassage frigiver mange impulser til resten af kroppen og dermed forøges dit velvære.

Denne massage er ikke zoneterapi, men giver afspænding til resten af kroppen og det er en oplevelse værd.

Varighed 30 min.

Massage til gravide afhjælper og forebygger en lang række graviditetsgener.

Du ligger på specielle puder der støtter din mave, så uanset hvor meget du vokser under graviditeten vil der altid være plads til maven på briksen.

Forkæl dig selv og aflast din krop.

Massage til gravide afhjælper og lindrer bl.a.

  • Træthed i nakke, skulder, ryg og ben
  • ømme led og muskler
  • fordøjelsesbesvær mv.

Idrætsmassage er en utroligt effektiv måde at løsne op for musklerne og samtidig forebygge eventuelle skader. Når man får udført idrætsmassage bliver ens muskler varmet op og blødgjort, især de muskler som kan forårsage smerter f.eks. ryg & nakke nyder virkelig godt af dette.

Samtidig med at musklerne bliver gjort mere smidige forbedres blodcirkulationen også markant, dette gør at de affaldsstoffer som ligger omkring musklerne bliver transporteret væk og ud af systemet samtidig med at ny ilt finder vej ind til musklerne.

Kroppens balance forbedres altså med idrætsmassage. Hvis det er første gang man får udført idrætsmassage skal man være opmærksom på at man godt kan føle lidt ubehag umiddelbart efter og i nogle tilfælde dagen efter. Dette er fordi kroppen nu får lov til at arbejde på højtryk. Bare drik masser af vand og lad din krop få lov til at nyde massagens effekter istedet for at modarbejde sig selv.

Vil du lære mere om idrætsmassage? Tag en tur omkring siden eller kontakt os for mere information.